بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

مقالات و آموزش‌های بهینه‌سازی وبلاگ / وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

مقالات و آموزش‌های بهینه‌سازی وبلاگ / وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر

SEO چیست ؟

 SEO  مخفف عبارت  ( Search Engine Optimization ) است .

 و یعنی اطمینان یافتن از اینکه سایت شما به نحو شایسته ای جایگاه خود را در موتور جستجو یافته و در معرض دید مخاطبان مورد نظر قرار دارد. این یعنی اینکه سایت شما به نحو مطلوب و درستی با موتورهای جستجو گر اینترنت تعامل دارد.

بسیاری از سایتها با وجود ظاهر زیبا و طراحی شدن با بالاترین تکنیکهای وب ، بازهم موقعیت های بسیار بدی در جستجو دارند و این بدلیل دانش کم و محدود طراح سایت با روش کار جستجوگر هاست.


سایت های ارایه دهنده خدمات جستجو (Search) معمولا هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند ولی عموما 10 نتیجه در صفحه ی نخست دیده میشوند. آمار حاکی از آن است که تنها 7% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور میکنند. پس رسیدن به دهک اول یا همان (Top ten) هدف بسیاری از وب مستر ها و دارنگان سایتهای اینترنت است.


رتبه بندی جستجو گرها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی همچون عنوان HTML صفحه ، متا تگ ها (ابرداده ها) ، کلمات کلیدی وسرانجام مکان و تکرار یا چگالی کلمه های مهم در جستجو.


 دقت : هر موتور جستجو از فرمول خاص خود برای رتبه بندی (Ranking)  استفاده می کند و هر از چندی نیز آن فرمول را تغییر می دهد. و خوب است بدانید حتی نسخه اولیه تکنولوژی موتورهای جستجو گر مهم نیز هم اکنون کاملا محرمانه نگهداری می شوند.


نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:26 ب.ظ http://psezar.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم من رو لینک کنی
بعد من رو خبر کن تا من هم شما رو لینک کنم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد