بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

مقالات و آموزش‌های بهینه‌سازی وبلاگ / وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

مقالات و آموزش‌های بهینه‌سازی وبلاگ / وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر

SEO علم است یا هنر ؟ SEM چیست ؟

برخی موتورهاى جستجوگر خریدنى نیستند و شما نمى توانید براى سایت خود رتبه اى بخرید. اینجا رتبه ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم براى حفظ آنها باید تلاش کنید.


خوشبختانه، اینگونه موتورهاى جستجوگر متقاعد شدنى هستند. به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها، مى توانید زبانى مشترک با آنها داشته باشید. اگر بتوانید این زبان مشترک را بیابید آنگاه سایت شما حتى مى تواند در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. به این رتبه ها، رتبه هاى عادى (طبیعى) موتور جستجوگر مى گویند.


حال بار دیگر این سوال مطرح مى شود که این زبان مشترک را چگونه مى یابید؟ امروزه SEO به عنوان ابزار اصلى بازاریابى الکترونیک و خود یک تخصص بسیار جدى است. تخصصى که یک هنر است: هنر کسب رتبه هاى بالا در گوگل و موتورهاى جستجوگر دیگر!


SEO کسى است که این هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند.

او مى داند که رفتار موتور جستجوگر در طول زمان چگونه بوده است و امروز چه رفتارى دارد. او به خوبى مى داند که موتور جستجوگر هر روز سازى را کوک مى کند و باز هم اوست که این سازها را به خوبى مى شناسد. او به خوبى مى داند که چگونه راه ورود موتور جستجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنى نماید.


کیست که گوگل را نشناسد و نام آنرا نشنیده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند مى زند. اما گوگل دختر طنازى است که تنها به پسران پر مغز و رعنا لبخند مى زند. این پسران همان سایتهاى پر محتوا و محبوبى هستند که از ساختارى مناسب در طراحى برخوردارند.


SEO مى تواند سایت شما را براى گوگل و هر موتور جستجوگر دیگرى جذاب نماید، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابلیتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که بتواند در میان سایتهاى دیگر سر راست کند.


شما اگر این زبان مشترک را نمى دانید از یک SEO کمک بگیرید. یا حداقل یک SEO را دوست داشته باشید و توصیه هاى وى را گوش کنید. همچنین مى توانید خود یک SEO باشید تنها کافیست که چند ماه زمان صرف کنید و لحظه به لحظه همراه موتورهاى جستجوگر باشید!

توضیح: SEO را به معنای Search engine Optimizer  یا بهینه ساز سایت درموتورهای جستجو نیز گفته اند.


SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو یعنی چه ؟


وقتی یک کاربر اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد. نخستین جایی که رجوع می کند ، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر 50 شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آنها در موتور جستجو بهتر باشد.


گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالایردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد. SEM  کوتاه شده عبارت Search Engine Marketing  می باشد.


این جمله معروفی است که : « اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد ! »



نظرات 1 + ارسال نظر
جماعت تبلیغی شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:32 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

آیا می‌دانید زنانی که زینت خود را نشان می‌دهند و خودنمایی می‌کنند و بد حجاب هستند چه گناهی دارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد